Erdélyben jártunk

A tavalyi év júniusában Zircen járt - erdélyi testvérvárosunkból, Barótról - érkező gyerekek látogatását viszonozta a Reguly Antal Általános Iskola diákcsoportja szeptember 20. és 24. között.
A csaknem 18 órás út során többek között keresztülhaladtunk Nagyváradon, a gyönyörű panorámájú Királyhágón, valamint a Maros megyei Segesváron. Első megállónk Kolozsvárott volt, ahol megtekintettük Mátyás király szülőházát, a főtéren található Mátyás király szobrot, valamint a Szent Mihály templomot.
A késői érkezést követően elfoglaltuk a – várostól távol eső vadregényes erdei környezetben található – szállásunkat: Setétpatakot, ahol Barót város polgármestere, Nagy István fogadott bennünket és kívánt kellemes időtöltést a pár napra.
Másnap Erdély egyik legépebben megmaradt középkori jellegét ma is őrző Bran városban található Törcsvári kastélyt tekintettük meg. A kastélyt tévesen a legendákból és horrorfilmekből ismert Dracula gróf kastélyának tartják.
Az aznapi ebédet a szász városban, Brassóban fogyasztottuk el, majd sétáltunk a gyönyörű városközpontban és megtekintettük Erdély legnagyobb templomát, a Fekete templomot, melynek nevében a fekete jelző onnan ered, hogy 1689-ben felgyújtották a várost és falait feketére festette a korom és a füst. Mindezek után libegővel felmentünk a Cenk hegyre, ahonnan a barcasági medencére és Brassóra gyönyörű kilátás nyílt. Útban a szállás felé rövid sétát tettünk Kovászna megye székhelyén, Sepsiszentgyörgyön.
Szombaton délelőtt a Mohosi tőzeglápnál jártunk, majd a Szent Anna tó körül sétáltunk. Rövid időre megálltunk Bibarcfalván, ahol épp a helyi fiatalok díszes népviseletbe öltözve szüreti felvonulásra készültek. A helyiek vendégszeretetének hála, lehetőség nyílt a lovaglásra, lósimogatásra, kocsikázásra.
Délután testvérvárosunk, Barót nevezetességeivel ismerkedtünk: a nemrég felavatott Városi Könyvtárt, a Református templomot, az Erdővidék Múzeumot néztük meg. Óvodánk névadójának – Benedek Elek kisbaconi szülőházának – felkeresése mindenkinek örök emlék marad, majd a falu temetőjében található sírjához gyalogoltunk ki.
Vasárnap, reggeli után sétáltunk egyet a csodaszép fekvésű Uzonkafürdőre, majd a gyerekek által nagy izgalommal várt délutánt mindenki az erdélyi fogadó családnál töltötte.
Mindenki sok, izgalmas élménnyel tért a Hatod Fogadóban tartandó búcsúvacsorára. Itt először Hutvágner Tamásné az általános iskola képviseletében mondott köszönetet a színes programokért, valamint a felejthetetlen pár napért, majd Nagy István baróti polgármester biztosított bennünket arról, hogy máskor is szívesen várnak.
Hétfőn hajnalban búcsút véve Setétpataktól és vendéglátóinktól elindultunk hazafelé.